Despre ITEC!
Produse!
Contact!
 
 
Introducere!
Descriere!
Caracteristici tehnice!
Avantaje!


INTRODUCERE

Este cunoscut faptul ca autostrazile, drumurile nationale, trotuarele, etc., datorita solicitarii mecanice combinate cu fenomenul de rigidizare a mixturii asfaltice produs de factorii de mediu (inghet, dezghet, etc.) sunt deteriorate in timp prin aparitia de gropi, fisuri si dizlocari ale covorului asfaltic.

De asemenea, reteaua de drumuri este deteriorata pentru realizarea unor lucrari de canalizare, introducerea de conducte, cabluri, etc.

De asemenea, reteaua de drumuri este deteriorata pentru realizarea unor lucrari de canalizare, introducerea de conducte, cabluri, etc.

Repararea si intretinerea soselelor, trotuarelor, etc. se face prin folosirea de mixturi asfaltice calde, mixturi asfaltice stocabile la rece cu respectarea unei tehnologii care sa permita o buna adeziune intre mixtura asfaltica si substrat (mixtura asfaltica sau beton).

In urmatoarea figura se prezinta schematic etapele ce se impun urmarite la repararea unei gropi in calea rutiera:

Un rol important in calitatea reparatiei il are, pe langa respectarea tehnologiei, si alegerea materialelor, in special materialul care realizeaza adeziunea dintre substrat (mixtura asfaltica, beton) si mixtura asfaltica numit amorsa sau strat de acoperire.

Ca materiale de acoperire (amorse) se folosesc emulsii bituminoase (cationice sau anionice), bitum fluidizat si compozitii adezive pe baza de elastomeri sintetici sau naturali.

Se cunoaste ca emulsiile bituminoase si bitumul fluidizat au un pret scazut dar adezivitatea este foarte redusa, nu sunt rezistente la factorii de mediu, iar viata reparatiilor este foarte mica.

Compozitiile pe baza de elastomeri au o adezivitate ridicata atat la substrat cat si la mixtura asfaltica, prezinta rezistenta ridicata la factorii de mediu, viata reparatiilor creste de 2-3 ori fata de cea a reparatiilor realizate cu bitum fluidizat sau emulsii bituminoase, dar pretul de cost este mai ridicat.

Institutul de Tehnologie Chimica Brazi a cercetat si realizat o compozitie adeziva pentru reparatii rutiere pe baza de elastomeri si rasini sintetice pe care o recomanda sa inlocuiasca emulsiile bituminoase si bitumul fluiduzat in procesul de reparare (plombare, peticire) sau constructie a soselelor, cu adezivitate ridicata, rezistenta la factorii de mediu (apa, temperaturi scazute).

 
Pregatirea suprafetei!
Aplicarea!
Acoperirea!
Intretinerea utilajelor!
Masuri de protectia muncii si PSI!
Ambalare si depozitare!
Garantie!
 
:: NET Romania :: solutii Web & Internet pentru afacerea ta!
Copyright © 2004 Institutul de Tehnologie Chimica ITEC SA. Toate drepturile rezervate